ЗА ЗДОРОВИЙ СПОСІБ ЖИТТЯ

 

Інноваційний проект

Матеріали на обласний етап Всеукраїнського конкурсу інноваційних технологій у сфері професійно-технічної освіти.



Інноваційний проект

 на тему:

 

«Використання інформац́ійно-комун́ікаційних технологій на уроках фізичної культури та в позаурочний час»

 

                                                                                                                                   Автор проекту 

керівник фізичного виховання

ДНЗ "Решетилівський ПАЛ

ім. І.Г.Боровенського"

Гусєв Валерій Леонідович

Галузь застосування:

Освітня (навчальний процес).

Суб’єкти інноваційної діяльності:       Викладачі, учні ДНЗ «Решетилівський    професійний аграрний ліцей

імені  І.Г.Боровенського»

Автор: Гусєв Валерій Леонідович, керівник фізичного виховання, старший викладач.

 Опис інноваційного проекту

Мета впровадження нововведення:

Створити позитивні мотивації навчання, досягти оптимального вибору форм і методів роботи з учнями, інтенсифікувати навчальний процес для досягнення запланованих результатів у розвитку фізичних якостей та пропаганді здорового способу життя.

Зміст інновації:

Проект  спрямовано на якісно нові підходи до роботи з учнями по залученню їх до самостійних занять фізичними вправами та пропаганді здорового способу життя з   впровадженням інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ) у навчальний процес в системі профтехосвіти. В основу роботи покладено використання поширеного програмного забезпечення, що дає змогу використовувати його в будь-яких навчальних закладах.

Ресурсоємність нововведень:  Комп’ютерне забезпечення, програмне забезпечен-ня, мультимедійна техніка, інтернет-ресурси, оргтехніка.

Термін дії проекту: постійно з 2007 року.

Технологія впровадження:

Використання ІКТ на уроках фізичної культури та в позаурочний час сприяє рішенню наступних проблем:

•        створенню   умов   для   розкриття і збагачення  досвіду учнів на основі діагностики індивідуально-психологічних особливостей учнів;

•        створенню на уроках інтелектуально-емоційного комфорту, ситуацій успіху, здійсненню індивідуального підходу, диференціації навчання;

•        активізації   навчальної  діяльності учнів;

•        підготовці висококваліфікованого, конкурентноздатного на ринку праці робітника;

•        розумінню учнями необхідності самостійних занять фізичними вправами;

•        пропаганді здорового способу життя;

 

Результативність та ефективність впровадження інновації:   

Свідоме виконання фізичних вправ, самодисципліна при виконанні цих вправ, дають набагато вагоміші результати, ніж виконання завдань, як кажуть, «з під палки». Завдання викладача фізичної культури переконати учнів в необхідності здорового способу життя, навчити учнів самостійно виконувати фізичні вправи, контролювати навантаження та стан свого здоров’я, переконати учня в тому, що тільки він, а не будь-хто інший, є будівничим свого тіла, розуму, знань, вмінь, особистості.  Саме для виконання цих завдань викладачу в своїй роботі необхідно використовувати комп’ютер. З його допомогою перегляда-ються  методичні фільми загального спрямування; навчальні фільми програмо-вого матеріалу; пропагандистські відеоролики; виконуються тести фізичного розвитку учнів, функціональні і комплексні тести учнів і груп в цілому; складаються     біомеханічні схеми і рухи при вивченні складних вправ, графіки росту індивідуальних результатів; здійснюється огляд інтернет-ресурсів на допомогу учню і викладачу.

   Комп’ютер – це пропагандист здорового способу життя. Він допомагає робити фотовиставки, фотоальбоми, публікації і презентації, які висвітлюють спортивне життя ліцею і пропагують переваги занять фізкультурою і спортом.

      На уроках фізичної культури доцільно використовувати комп’ютер як помічника і контролера. З його допомогою  проводиться з учнями функціональні тести, комплексний тест, футбольний тест та ін.  За результатами цих тестів комп’ютер видає індивідуальні завдання для учнів. Також  комп’ютер допомагає вести облік росту результатів і досягнень учнів, їх фізичний стан і функціональні можливості.

     Значне місце у вихованні в учнів здорового способу життя займають різні публікації про спортивне життя  ПТНЗ, фотовиставки, фоторепортажі про спортивні змагання. Переглядаючи спортивні фільми, фотографії, учні, дивлячись на своїх колег, і самі виявляють бажання займатися спортом, показати свої спортивні досягнення, позмагатися з різних видів спорту. А саме така мета і ставиться, проводячи дані заходи. І тут комп’ютер також допомагає в роботі.

 

       Ні для кого не є секретом сучасний стан фізичного розвитку підростаючого покоління, і тому, розвиваючи фізичні здібності, навички і вміння, викладач фізкультури повинен, як ніхто інший, знати стан серцево-судинної системи, дихальної системи і загального фізичного розвитку кожного учня, який приходить до нього на урок. Вирішувати це питання йому допомагають інтернет-ресурси і спеціальні програми, складені провідними спеціалістами галузі. Найчастіше   використовується експрес-діагностика, яку можна знайти на сайті http://www.medn.ru/test/.   Це дозволяє швидко і якісно провести тести з визначення стану серцево-судинної системи (проба Руф’є, проба з присіданнями, проба з підскоками та ін.), дихальної системи (частота дихання, проба Сєркіна з оцінки рівня здоров’я), загальні показники здоров’я (Гарвард-ський степ-тест) та ін. За корисними порадами, фаховим відео і літературою, сучасними вимогами до організації тренувань  і викладач, і учні  звертаються до сайту  http://miytrener.com/.

     Широко використовуються на уроках фізичної культури і в позаурочний час,  програми «Футбол і здоров’я – 3», автор Ванджура Володимир Ярославович, керівник фізичного виховання Тернопіль-ського ВПУ №1, відмінник освіти і науки України; програміст Колісник Богдан Віталійович. Працюючи з цією програмою, учні не тільки вивчають ази футбольної майстерності, визначають свій функціональний стан, проводять комплексний та футбольний тести, а й вивчають заодно анатомію, правила надання першої долікарської допомоги, привчаються до світу прекрасного.  При вивченні такої теми як  «Футбол» також використовується програма Центру ліцензування ФФУ «Методичні матеріали для вдосконалення професійного рівня тренерів дитячо-юнацьких команд з метою підготовки юних футболістів».

     Нема сумніву, що на уроках фізичної культури і в позаурочний час основне місце по праву належить фізичній вправі, адже тільки вона здатна зробити з учня сильного, спритного, витривалого робітника, захисника Вітчизни, людину, яка не зупиниться ні перед якими труднощами. І коли учень, самостійно, виконуючи ту чи іншу вправу, свідомий в своїх діях, то теоретично-практичні заняття з використанням комп’ютерних технологій, за  твердим переконанням викладача, просто необхідні. Свідомо  займаючись фізичною культурою і спортом, учні багатотисячної армії   професійно-технічної освіти неодмінно виростуть справжніми громадяна-ми України, сильними духом, з чистими і світлими намірами. І в цьому їм допоможе спорт! 

 

В результаті діяльності в постійно діючому проекті «Використання інформац́ійно-комун́ікаційних технологій на уроках фізичної культури та в позаурочний час» учнями та викладачем були розроблені  безліч матеріалів ІКТ з фізичної культури.

Ось деякі з них:

        ►Методичний посібник “Основи самостійних занять фізичними вправами”

        ►Навчальні проекти – “Здоров’я дитини – майбутнє країни”, “За здоровий спосіб життя”

        ►Презентації:

          1. “Використання комп’ютерних технологій на уроках фізичної культури”

          2. Група презентацій з теми “Спортивні ігри”

          3. “Вступний урок з спортивних  ігор”

          4. Фотоальбом спортивно-масової роботи в аграрному ліцеї.

          5. “Здоров’я дитини – майбутнє країни”

          6. “Технологія комплексного тестування”

          7. “Вчимося грати у футбол”

          8. “Інтернет + фізкультура”

          9. “Домашнє завдання”   

        ►Стаття В. Л. Гусєва “Комп’ютер на уроках фізкультури” в журналі  “Профтехосвіта”, №5 2010 року

        ►Відеоматеріали:

         Ліцей спортивний

         Спартакіада – 2010

         Футбол – 2009, 2010

         Ідеальний прес за 5 хвилин

         Футзал

         Біцепс за 5 хвилин

         Заняття  за методою Нарбекова

         Тактика і техніка гри у футбол

       ►Електронні програми (придбані в інтернеті):

          “Футбол-3” – тести, методика, завдання

          “IRoNDooM” – атлетична гімнастика

          Енциклопедія фітнесу” – всі види фітнеса

      ►Реферати – з різних тем і розділів програми з фізичного виховання

 

 

Результативність навчально-виховної роботи на обласних  Спартакіадах за період роботи проекту

 

п/п

Прізвище, ім’я

(команда)

Навчальний

рік

Вид

спорту

 

Зайняте

місце

1

Нірченко Микола

2006-2007

л/крос

І

2

Мордовський Юрій

2006-2007

гирьовий спорт

І

3

Криворучко Микола

2006-2007

гирьовий спорт

ІІ

4

Ісаєва Ірина

2006-2007

л/крос

ІІІ

5

Куріна Наталія

2006-2007

н/теніс

ІІІ

6

Бухало Ольга

2006-2007

л/крос

ІV

7

Команда юнаків

2006-2007

л/крос

ІІ

8

Команда юнаків

2006-2007

гирьовий спорт

II

9

Команда дівчат

2006-2007

н/теніс

II

10

Команда юнаків

2006-2007

комплексний залік

III

11

Криворучко Віктор

2007-2008

гирьовий спорт

I

12

Легач Сергій

2007-2008

л/крос

II

13

Ісаєва Ірина

2007-2008

л/крос

II

14

Асаул Анатолій

2007-2008

гирьовий спорт

III

15

Команда дівчат

2007-2008

л/крос

III

16

Команда юнаків

2007-2008

футбол

III

17

Обласний огляд-конкурс на кращий стан фізичного виховання

 

2007-2008

 

 

II

18

Криворучко Віктор

2008-2009

гирьовий спорт

II

19

Асаул Анатолій

2008-2009

гирьовий спорт

III

20

Каспіров Вадим

2009-2010

гирьовий спорт

ІІ

21

Арендаренко Євген

2009-2010

човниковий біг

ІІ

22

Команда юнаків

2009-2010

л/крос

ІІІ

23

Команда юнаків

2009-2010

човниковий біг

ІІ

24

Каспіров Вадим

2010-2011

гирьовий спорт

ІІІ

23

Команда дівчат

2010-2011

загальний залік

ІV

24

Cорока В’ячеслав

2012-2013

гирьовий спорт

І

25

Терьошин Володимир

2012-2013

гирьовий спорт

ІІІ

26

Команда юнаків

2012-2013

гирьовий спорт

ІІІ

27

Команда дівчат

2012-2013

н/теніс

ІІ

28

Ляшкевич Сергій

2012-2013

човниковий біг

ІІІ

Учні ліцею систематично беруть участь і займають призові місця в різних районних і відомчих змаганнях.

Повна версія проекту - тут.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



Создан 17 янв 2015