ЗА ЗДОРОВИЙ СПОСІБ ЖИТТЯ

 

Формування позитивної мотивації учнів до самостійної фізкультурно-оздоровчої діяльності




Міністерство освіти і науки України

Департамент освіти і науки

 Полтавської обласної державної адміністрації

ДНЗ «Решетилівський професійний аграрний ліцей

імені  І. Г. Боровенського»

 

 

 

Формування позитивної мотивації учнів до самостійної

фізкультурно-оздоровчої діяльності

 

Посібник

 

З досвіду роботи

викладача фізичного виховання,

викладача вищої категорії  

ДНЗ «Решетилівський професійний

аграрний ліцей   імені І. Г. Боровенського»

Гусєва Валерія Леонідовича

 

 

Решетилівка – 2015

 

 

Гусєв В. Л.    Формування позитивної мотивації учнів до самостійної

фізкультурно-оздоровчої діяльності/ Посібник-практикум. – Решетилівка: ДНЗ  «Решетилівський професійний аграрний ліцей імені І.Г.Боровенського».-2015.- 96 с.

 

 

Рецензенти:

Рафальська Р. І.  – методист  ДНЗ «Решетилівський професійний аграрний ліцей імені  І.Г.Боровенського», , «Викладач-методист», викладач вищої категорії.

Шелест Л.Я. –  заступник директора з виховної роботи ДНЗ «Решетилів-ський професійний аграрний ліцей імені   І.Г.Боровенського», «Викладач-методист», викладач вищої категорії.

Муха Е. В. – провідний спеціаліст Полтавського обласного відділення комітету з фізичного виховання і спорту МОН України

Левада Л.М. – методист НМЦ ПТО у Полтавській області


 

Комп’ютерна верстка: Гусєв В.Л.

 

 

     У  посібнику наведені поради з організації і проведення самостійних занять фізичними вправами учнів основної, підготовчої і спеціальної медичних груп, комплекси вправ для домашніх завдань і поради щодо здорового способу життя.  Звертається увага на необхідність  здорового способу життя в сучасних умовах, адже тільки всебічно здорова людина здатна виконувати завдання як на виробництві, так і в повсякденному житті. В посібнику дана коротка характеристика основних фізичних якостей і методика їх розвитку.

    Матеріали  посібника рекомендовано як для викладачів фізичного виховання при підготовці до уроків та позаурочних заходів, так і для учнівської молоді під час самостійних занять фізичними вправами.

 

 

    Розглянуто  на засіданні методичного об’єднання викладачів суспільно-гуманітарних дисциплін ДНЗ «Решетилівський професійний аграрний ліцей ім. І.Г. Боровенського» (протокол №     від            201   року).

    Друкується за рішенням методичної ради навчально – методичного центру професійно – технічної  освіти  у Полтавській області, протокол     

№         від              201    року.

 

 

 Зміст


1. Вступ.

5

2. Теоретико-методичні знання

8

2.1. Поняття про самостійну фізкультурно-оздоровчу діяльність та її види

8

2.2.  Методика навчання учнів умінню займатися самостійно фізичними вправами

13

2.3.  Домашні завдання з фізичної культури. Самоконтроль за станом свого здоров’я під час виконання фізичних вправ

16

2.4.  Ознаки втоми під час занять фізичними вправами

20

2.5.  Формування мотивації до занять фізичними вправами в позаурочний час

21

3. Практичний розділ 

32

3.1.  Фізичні вправи впродовж навчального дня

32

3.2.  Комплекси вправ для самостійних занять, з яких рекомендовано почати тренування

33

3.3.  Домашні завдання з фізичної культури

35

3.4.  Комплекси гімнастичних вправ для домашніх завдань

37

3.5.  Вправи для розвитку сили рук і плечей

42

3.6.  Танцювальні рухи для здоров’я

43

3.7.  Оздоровче плавання влітку

44

3.8.  П’ять принципів, що забезпечують ефективність занять

46

3.9. Тестування фізичних якостей людини

47

4. Вправи для учнів підготовчої і спеціальної медичної групи

55

4.1.  Домашні завдання для учнів, які мають захворювання

55

4.1.1. Опорно-руховий апарат  

55

4.1.2.  Спеціальні вправи для формування правильної постави

59

4.1.3. Вправи для м’язів тулуба

62

4.1.4. Комплекс вправ для виправлення сколіозів

64

4.2. Причини виникнення та профілактика плоскостопості

65

4.2.1. Комплекси вправ для м'язів стопи

68

4.3. Спеціальні вправи для учнів при захворюванні

серцево-судинної системи

69

4.3.1. Вправи при захворюваннях серцево-судинної системи

70

4.4. Спеціальні вправи для учнів при захворюванні органів дихання

71

4.4.1. Вправи при захворюваннях органів дихання

72

4.5. Спеціальні вправи для учнів при захворюванні органів зору

74

4.6. Спеціальні вправи для учнів із захворюваннями кишково-шлункового тракту та дискінезії жовчовивідних шляхів

78

4.6.1. Орієнтовний комплекс вправ

79

5. Методичні поради щодо здорового способу життя

81

5.1. Основні причини, щоб розпочати бігати

81

5.2. Оздоровлюємо тіло поза тренажерним залом

84

5.3. Помилки при тренуванні преса

87

5.4.  Користь вечірньої зарядки

90

Література

96

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Повний текст посібника -  Формування позитивної мотивації учнів до самостійної фізкультурно-оздоровчої діяльності



Обновлен 15 мая 2015. Создан 10 янв 2015