ЗА ЗДОРОВИЙ СПОСІБ ЖИТТЯ

 

«Використання комп’ютерних технологій на уроках фізичної культури»

журнал "Профтехосвіта"



З досвіду роботи

                                               керівника фізичного виховання,

                                               викладача вищої категорії

                                               ДНЗ "Решетилівський професійний

                                               аграрний ліцей ім. І.Г.Боровенського"

                                               Гусєва Валерія Леонідовича

 

Здоров'я - шлях до самопізнання

Відповідно до статті І Закону України "Про фізичну культуру і спорт" фізична культура — це «складова частина загальної культури суспільства, що спрямована на зміцнення здоров'я, розвиток фізичних, морально-вольових та інтелектуальних здібностей людини з метою гармонійного формування її особистості».

         Здоров'я - одна з найбільших життєвих цінностей людини, це те, без чого вона не може бути щасливою. Тільки щоденна, кропітка праця над собою, усвідомлення пріоритету здорового способу життя, збереження і зміцнення здоров'я допоможе багатьом учням перебороти лінощі, звільнитися від "гіпнотичних чар" телевізора, позбавитися залежності від цигарки, чарки, дурманного зілля, відчути радість руху, п'янку свіжість  повітря, щастя самопізнання і перемоги над собою.

      У нагороду за це вони отримають добре здоров'я, можливість реалізувати свої здібності і досягти успіхів у навчанні, спорті, мистецтві, музиці. І щоб досягти успіхів у цій справі необхідно привести свій спосіб життя у відповідність із закономірностями свого росту і розвитку, навчитись правильно використовувати ефективні засоби впливу на організм, підібрати індивідуальні режими  навчання, тренування і відпочинку, відповідну систему харчування.

     У своїй, понад двадцятирічній, роботі з дітьми я переконався, що свідоме виконання фізичних вправ, самодисципліна при виконанні цих вправ, дають набагато вагоміші результати, ніж виконання завдань, як кажуть, «з під палки». Завдання вчителя фізичної культури переконати учнів в необхідності здорового способу життя, навчити учнів самостійно виконувати фізичні вправи, контролювати навантаження та стан свого здоров’я, переконати учня в тому, що тільки він, а не будь-хто інший, є будівничим свого тіла, розуму, знань, вмінь, особистості.  

     Саме для виконання цих завдань я в своїй роботі використовую комп’ютер. З його допомогою можна переглядати, виконувати і вивчати:

      - методичні фільми загального спрямування;

      - навчальні фільми програмового матеріалу;

      - пропагандистські відеоролики;

      - біомеханічні схеми і рухи при вивченні складних вправ;

      - графіки росту індивідуальних результатів;

      - тести фізичного розвитку учнів;

      - функціональні і комплексні тести учнів і груп в цілому;

      - інтернет-ресурси на допомогу учню і викладачу.

 

      Комп’ютер – це пропагандист здорового способу життя. Він допомагає робити фотовиставки, фотоальбоми, публікації і презентації, які висвітлюють спортивне життя ліцею і пропагують переваги занять фізкультурою і спортом.

      На уроках фізичної культури я використовую комп’ютер як помічника і контро-лера. З його допомогою я проводжу з учнями функціональні тести, комплексний тест, футбольний тест і за результатами цих тестів комп’ютер видає індивідуальні завдання для учнів. Також  комп’ютер допомагає вести облік росту результатів і досягнень учнів, їх фізичний стан і функціональні можливості.

     Значне місце у вихованні в учнів здорового способу життя займають різні публікації про спортивне життя  ліцею, фотовиставки, фоторепортажі про спортивні змагання. Переглядаючи спортивні фільми, фотографії, учні, дивлячись на своїх колег, і самі виявляють бажання займатися спортом, показати свої спортивні досягнення, позмагатися з різних видів спорту. А саме таку мету я і ставлю, проводячи дані заходи. І тут комп’ютер також допомагає в роботі.

       Ні для кого не є секретом сучасний стан фізичного розвитку підростаючого покоління, і тому, розвиваючи фізичні здібності, навички і вміння, учитель фізкультури повинен, як ніхто інший, знати стан серцево-судинної системи, дихальної системи і загального фізичного розвитку кожного учня, який приходить до нього на урок. Вирішувати це питання мені допомагають інтернет і спеціальні програми, складені провідними спеціалістами галузі. Найчастіше в інтернеті я використовую експрес діагностику, яку можна знайти на сайті http://www.medn.ru/test/.  Тут можна швидко і якісно провести тести з визначення стану серцево-судинної системи (проба Руф’є, проба з присіданнями, проба з підскоками та ін.), дихальної системи (частота дихання , проба Сєркіна з оцінки рівня здоров’я), загальні показники здоров’я (найчастіше використовую Гарвардський степ-тест) та ін. За корисними порадами, фаховим відео і літературою, сучасними вимогами до організації тренувань дуже часто я звертаюся до сайту  http://miytrener.com/.

     Щодо спеціальних програм, які я широко використовую на уроках фізичної культури і в позаурочний час, слід відмітити програму «Футбол і здоров’я – 3», автор Ванджура Володимир Ярославович, керівник фізичного виховання Тернопільського ВПУ №1, відмінник освіти і науки України; програміст Колісник Богдан Віталійович. Працюючи з цією програмою, учні не тільки вивчають ази футбольної майстерності, визначають свій функціональний стан, проводять комплексний та футбольний тести, а й вивчають заодно анатомію, правила надання першої долікарської допомоги, привчаються до світу прекрасного.  При вивченні такої теми як  «Футбол» я також використовую програму Центру ліцензування ФФУ «Методичні матеріали для вдосконалення професійного рівня тренерів дитячо-юнацьких команд з метою підготовки юних футболістів».

     І все-таки на уроках фізичної культури і в позаурочний час основне місце по праву належить фізичній вправі, адже тільки вона здатна зробити з учня сильного, спритного, витривалого робітника, захисника Вітчизни, людину, яка не зупиниться ні перед якими труднощами. І коли учень, самостійно виконуючи ту чи іншу вправу, свідомий в своїх діях, то теоретично-практичні заняття з використанням комп’ютерних технологій, за моїм твердим переконанням, просто необхідні. Свідомо  займаючись фізичною культурою і спортом, учні багатотисячної армії   профтехосвіти неодмінно виростуть справжніми громадянами України, сильними духом, з чистими і світлими намірами. І в цьому їм допоможе спорт! 

 

 

 

 



Создан 19 окт 2014